mandag 10. november 2014

Adventstidens store strikkemysterium

Det er enda en stund til advent, men i Fb-gruppen Bittamis Design for strikkelystne foregår det en along, Adventstidens store strikkemysterium. Den går fram til jul og er i 20 deler, så det er tjuvstartet litt på adventstiden. Alongen er i et arrangement, men mønstrene legges gratis ut i gruppen.


Så langt har jeg kommet til nå, dette er del 1 og 2, og det skal bli et rundstrikket skjerf i mønsterstrikk eller hønsestrikk.


Hadde absolutt ikke tenkt å være med på denne alongen, men så ble det lagt ut så mange bilder. Meningen er å bruke restegarn, og jeg har fryktelig mye pt2-garn liggende i boden, så fikk hentet det inn. Valgte ut fire grønnfarger og to rosa og to oransj, som jeg satser på å bruke i skjerfet.


Del 1 ble strikket i går og i dag formiddag, og forsåvidt var jeg litt usikker på den gressgrønne fargen. Er egentlig kanskje mer glad i syrlige og klargrønne toner, og dette ble litt 70-talls... Men har tenkt å bruke skjerfet ute i barnehagen, så da får jeg tåle litt alternative farger. 


Del 2 har teksten O'Happy Day, vissnok skal det matche med avslutningen på skjerfet. Her ser den skarprosa nesten rød ut, men det er altså rosa... Mandag ettermiddag ca kl 18 legges del 3 ut, er spent på hva det er. Er ingen racer i mønsterstrikk, og pt2-garn er litt i tynneste laget for meg, så satser på å få litt trening i løpet av alongperioden. 

5 kommentarer:

reSIRIkulert sa...

Eg er med, eg òg. Skulle gjerne hatt litt av dine farger i mitt, for eg har mest restar i lilla og brunt.
Me treng litt farge i kvardagen, gjer me ikkje vel? ;)
Siri

Kort og Søm sa...

Så gøy :)

Finnskoghuldra sa...

Så stilig det blir! :)
Elsker fargene! :)
Har så lyst til å bli med på dette, men jeg har rett og slett ikke tid! Har så mye jeg må få ferdig før jul, og nisseklærne må jeg jo ha ferdig før jul... *krysserfingrene*

Håper du får en flott uke Heidi :)
Klem fra Nina

Rigmor sa...

Så flotte farver du har satt sammen Heidi, spennende å se :) fine blogger du lager

Marit sa...

Fine farger du har valgt. Her strikkes det og skjerf. Bruker restegarn i Sisu. Lykke til videre med strikking og eksamen.
Takk for sist for trivelige dager i Tromsø.